Συμβουλές αγοράς Μεταχειρισμένου Αυτοκινήτου

Η αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου έχει πολλά πλεονεκτήματα. Τα οχήματα είναι άμεσα διαθέσιμα και προσφέρουν σημαντική εξοικονόμηση χρημάτων συγκριτικά με την επιλογή αγοράς καινούργιου αυτοκινήτου.

Όμως όπως στην αγορά οτιδήποτε μεταχειρισμένου , έτσι και η αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου εμπεριέχει σημαντικούς οικονομικούς κινδύνους. Αν δε γίνει με προσεκτική επιλογή, μπορεί το πραγματικό κόστος απόκτησης να εκτοξευτεί και μία φαινομενική ευκαιρία να μετατραπεί σε εφιάλτη μετά την αγορά. Είναι λοιπόν αρκετά σημαντικό να γίνει μια αρχική έρευνα αγοράς για την σωστή επιλογή του οχήματος. Παρακάτω ακολουθούν κάποιες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν στην αρχική επιλογή του αυτοκινήτου:

Προαγοραστικός Έλεγχος

  1. Πριν αρχίσετε την αναζήτηση θα πρέπει να έχετε ξεκαθαρίσει τις ανάγκες σας και τις ελάχιστες απαιτήσεις που έχετε όπως πχ. να έχει χώρο για 5 άτομα άνετα και μεγάλο πορτ-μπαγκάζ ή να μπορεί να κινείται και εκτός δρόμου. Καλό θα ήταν να κάνετε μία λίστα κατά σειρά προτεραιότητας, περιλαμβάνοντας και το ποσό που είστε διατεθειμένοι να διαθέσετε.
  2. Για να καταλήξετε στην ηλικία του αυτοκινήτου που θα ψάξετε, θα πρέπει να έχετε υπόψη το γεγονός ότι όσο πιο καινούργιο είναι ένα αυτοκίνητο τόσο πιο γρήγορα χάνει αξία, με τη μεγαλύτερη απώλεια να συμβαίνει στα πρώτα του χρόνια. Όσο παλιώνει όμως, το κόστος συντήρησης αρχίζει και αυξάνεται καθώς βγαίνει εκτός εγγύησης και οι απαιτούμενες επισκευές αρχίζουν και πληθαίνουν.
  3. Προϋπολογίζοντας το κόστος, δε θα πρέπει να ξεχάσετε το κόστος τελών κυκλοφορίας, τυχόν φόρο πολυτελείας, την επιβάρυνση του τεκμηρίου διαβίωσης, τα ασφάλιστρα, το κόστος τακτικής συντήρησης καθώς και το κόστος καυσίμου ανάλογα με την κατανάλωση και τα ετήσια χιλιόμετρα που σκοπεύετε να κάνετε.
  4. Δημοφιλή μοντέλα που έχουν μεγάλη ζήτηση, θα έχουν και υψηλότερη τιμή, άρα θα δυσκολευτείτε να βρείτε κάποια ευκαιρία. Στον αντίποδα, θα πουληθούν πιο εύκολα αν μελλοντικά αποφασίσετε να το πουλήσετε. Αφού λοιπόν έχετε καταλήξει στο μοντέλο και την έκδοση που σας ταιριάζει, θα κληθείτε να διαλέξετε ανάμεσα σε διάφορα αυτοκίνητα με παραπλήσια χαρακτηριστικά.

Βασικός τεχνικός έλεγχος

Μετά την επιλογή του τύπου του αυτοκινήτου είναι αρκετά σημαντικό να ελεγχθεί τεχνικά τόσο στα μηχανικά του μέρη όσο και στα δομικά σημεία του πλαισίου. Ο έλεγχος αυτός πρέπει να διενεργείται από έμπειρους μηχανικούς χρησιμοποιώντας εξειδικευμένο εξοπλισμό. Ακολουθώντας όμως μερικές βασικές συμβουλές μπορείτε να αποφύγετε έναν αχρείαστο έλεγχο:

  1. Προσπαθήστε να εντοπίσετε αρχικά αν το αυτοκίνητο έχει υποστεί σημαντική ζημιά από κάποιο τρακάρισμα στο παρελθόν. Ακόμη και αν αυτή η ζημιά έχει επισκευαστεί θα ήταν καλύτερο να το αφήσετε και να προχωρήσετε στο επόμενο. Για να το ελέγξετε, προσπαθήστε να δείτε αν ευθυγραμμίζονται οι επιφάνειές του, όπως οι πόρτες, και αν τα κενά περιμετρικά τους είναι όμοια μεταξύ τους. Επίσης πρέπει να ανοίξετε το καπό και να δείτε αν τα φτερά και τα σημεία που στηρίζονται είναι ευθυγραμμισμένα, καθώς και να δείτε αν υπάρχουν ίχνη επισκευής στα ράμφη μπροστά καθώς και στο χώρο ρεζέρβας. Πάντα βλέπουμε το αυτοκίνητο στο φως της ημέρας ώστε να μπορούμε να διακρίνουμε τυχόν ατέλειες στη βαφή, διαφορές στην απόχρωση ή και στα "νερά" της βαφής, τα οποία αποτελούν τουλάχιστον ένδειξη επαναβαφής. Είναι κάτι που σίγουρα χρειάζεται εμπειρία και ιδανικά το σωστό εξοπλισμό για να γίνει σωστά και αξιόπιστα.
  2. Προσπαθήστε να δείτε κάτω από το αυτοκίνητο για σημάδια επισκευής, χτυπήματα και οξειδώσεις. Με την ευκαιρία ελέγξτε και κάτω από το χώρο του κινητήρα για ορατές διαρροές.
  3. Ελέγξτε στο χώρο του κινητήρα για εμφανή σημάδια ατυχήματος, οξειδώσεις και διαρροές. Τα κολάρα και οι ιμάντες πρέπει να μην έχουν μικρορωγμές ή κηλίδες από υγρά.
  4. Ελέγξτε τις στάθμες λαδιού, ψυκτικού και υγρού φρένων. Αν η στάθμη λαδιού είναι χαμηλή, είναι ένδειξη κατανάλωσης του. Προσέξτε αν στο δείκτη ή στην τάπα πλήρωσης του λαδιού υπάρχει αφρός, σε αυτή την περίπτωση υπάρχει διαρροή από φλάντζα. Αν το ψυκτικό έχει χαμηλή στάθμη τότε μπορεί να υπάρχει κάπου διαρροή στο κύκλωμα ή πρόβλημα σε φλάντζα του κινητήρα.
  5. Βάλτε μπροστά τον κινητήρα και προσέξτε αν ακούγεται κάποιο χτύπημα ή ασυνήθιστος θόρυβος. Παρατηρείστε αν στο καντράν μένουν αναμμένες προειδοποιητικές ενδείξεις αφού ο κινητήρας πάρει μπροστά. Δείτε αν βγαίνει καπνός από την εξάτμιση. Θέστε σε λειτουργία τον κλιματισμό στη θέρμανση όταν ζεσταθεί η μηχανή αλλά και στην ψύξη. Βεβαιωθείτε ότι λειτουργεί σωστά χωρίς περίεργους θορύβους από το χώρο του κινητήρα (κατά την ψύξη). Είναι σημαντικό να γίνει έλεγχος των εγκεφάλων του αυτοκινήτου για εντοπισμό βλαβών, με εξειδικευμένο διαγνωστικό.
  6. Ζητήστε να δείτε όλα τα διαθέσιμα χαρτιά. Διαβάστε προσεκτικά το βιβλίο σέρβις δίνοντας προσοχή στις καταχωρήσεις χιλιομέτρων. Ζητήστε να δείτε και προηγούμενα πιστοποιητικά ΚΤΕΟ αν υπάρχουν καθώς και αποδείξεις από τα σέρβις που έχουν πραγματοποιηθεί.
  7. Κάντε μια διεξοδική δοκιμή οδήγησης παρατηρώντας οτιδήποτε ασυνήθιστο στη λειτουργία του κινητήρα, των φρένων, του τιμονιού και της ανάρτησης, επιταχύνοντας φρενάροντας και περνώντας πάνω από λακκούβες.